Heeft u een klacht?

Klacht

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. 

Wij realiseren ons dat er soms zaken anders kunnen gaan dan uw of onze bedoeling was. Als u dit aan ons meldt kunnen wij mogelijk iets veranderen. U kunt uw klacht met uw huisarts bespreken.

De huisartsen zijn aangesloten bij: de Stichting Klachtenregeling Huisartsenzorg Zuid-Nederland (SKGE), Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven.

Komt u er niet uit met uw huisarts dat kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Procedure afhandeling klacht